2017. júl 19.

Bűnös szerelem

írta: Czidlina Ildikó
Bűnös szerelem

avagy baklava a végzetem

Kezeket fel: ki szereti a baklavát?

Ugye, hogy nem vagyok egyedül? :D 

Ragacsos, veszettül édes, millió kalóriát tartalmaz, és mégis. Mondhat az eszem bármit, ha baklavát látok, elvesztem. Már korábban is szerettem, ha jártunkban-keltünkben volt valahol, az biztos, hogy én ettem belőle.

Tavaly viszont a szállodában elszabadult a pokol: korábbi rajongásom iránta eszelőssé változott. Mentségemre legyen mondva, hogy iszonyatosan nagy volt a csábítás :D Szinte nem volt nap, amikor  a hotel desszert kínálatban ne lett volna ilyen vagy olyan fajtájú baklava. Ráadásul ipari mennyiségben tálalták, annyit faltunk belőle, amennyit csak bírtunk. Hát ki tud ennek ellenállni?

Háromszögre vágott vagy négyzet alakú, csokis vagy sima, esetleg narancs sziruppal megbolondított, csinos kis hengerekké formázott... Őőőőőőrület!  

Nesze neked egészséges táplálkozás! :D Pedig Görögországban könnyű helyesen enni, a rengeteg saláta, zöldség, olívabogyó és a natúr husik bátran fogyaszthatók. Én is büszke voltam magamra, mert egy hét alatt nem ettem kenyeret, minden ebédhez és vacsihoz beküldtem egy nagy tányér friss salit (ld. a képes gasztronómiai beszámolót ), de aztán jöttek a desszertek, és az én baklaváim, és máris odalett az egészségtudatosságom...

Nem tudom megmondani, mennyi mézes-édes finomságot faltam be egy hét alatt, de nem keveset, az biztos. 

Természetesen hoztunk haza is, kis dobozkákban, gondoltuk, tökéletes ajándék lesz családtagoknak, barátoknak. Meg kell valljam, a dobozolt, nagyüzemi előállítású közel nem olyan szaftos és ízletes, mint a helyben sütött. Ráadásul egy normál dobozban 9 pici rudacska volt csak, ami meglehetősen sovány adag, ha vendégeknek akarod kínálni.

Persze azért elfogyott ez is, de mint a képen is látod, szeptember elején megsütöttem az első saját baklavámat. Sokkal kiadósabb és finomabb, mint a bolti volt, és akkora adagot készítesz, amekkorát jónak látsz.

Kísérletezz bátran, receptet találsz a neten bőven. 

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

baklava házi készítésű baklava