2017. aug 27.

Avassuk fel a medencét és a parti strandot!

írta: Czidlina Ildikó
Avassuk fel a medencét és a parti strandot!

Az első nap a felfedezéseké

2017.06.18. vasárnap.

Bármilyen fárasztó is volt az utazás, az első éjszaka azért mindig a hozzászokás ideje: furcsák a zajok, a fények. Nekünk, városlakónak a legfurcsább az volt, hogy zúg a tenger. Ráadásul szeles volt az első pár nap, ami felkorbácsolta a hullámokat, ezért az éjszaka csendjében kimondottan hangos volt ez az (egyébként nem kellemetlen) alapzaj.

Ennél sokkal furcsább, és jóval hangosabb a leszálló repülők zaja. Kb. 15 km-re voltunk a heraklioni reptértől, pont a légifolyosó alatt, ennek köszönhetően az érkező repcsik a fejünk fölött húztak el, meglehetősen alacsonyan. Na ennek aztán van hangja!!! Én sokszor felébredtem rá, főleg az első pár napban, de érdekes módon ehhez is hozzászokik az ember. Szinte hihetetlen, de így van ;)

Az első reggeli és ebéd nagyon kellemes meglepetést hozott. Ha emlékszel még rá, írtam, hogy tavaly Rodoszon meg kellett tanulnunk kajához jutni, és komoly harcokat kellett vívni, hogy hozzáférjünk az ételhez. Itt azonban a nem túl nagy étteremben a béke szigete fogadott: semmi tolakodás, semmi lökdösődés, a vendégek folyamatosan érkeztek, és még az is ritka volt, hogy egy-egy tálnál picit várni kellett, mert valaki épp szedett belőle. Ráadásul közvetlen, barátságos és nyugodt személyzet figyelte, hogy mindig minden rendben legyen. FANTASZTIKUS!  Hát igen, ez a kis szálloda előnye ;) Abszolút megfontolandó a hely kiválasztásánál!

Igaz, itt nem volt olyan bőséges választék, sőt 4-5 nap után kicsit unalmas is lett a kínálat, de azért éhesek soha nem maradtunk, mert ami volt, az finom és bőséges volt, és mindig tudtunk variálni.

Én itt is találtam magamnak mindig bőven nyers salátát, olívabogyót, úgyhogy megtartottam a tavalyi jó szokást, és minden étkezéshez került egy tányér sali is.

Amíg én kipakoltam a bőröndöket, a gyerkőcök felavatták a medencét. Aztán én is csatlakoztam hozzájuk, és mindjárt az első fél óra alatt sikeresen le is égtem.... Egy szál törölközővel vonultam le a medencéhez. Mit nekem naptej? Naívan azt gondoltam, hogy csak csobbanok egyet, napozni nem készültem a déli órán. Adjunk a D vitamin gyűjtésnek! Jól sikerült :D :D :D A pancsolás alatt leégett az arcom és a vállam, majd amíg kiültem kicsit leszáradni, addig meg a combom.  Ahogy kell.... Na jó, nem lett belőle hólyagos, jajgatós dráma, de rögtön előkerült a Panthenol spray.

Délután randink volt az egyik idegenvezetőnkkel, Farkas Mártival. Elmondta a programlehetőségeket, adott néhány praktikus tanácsot, rendeztük sorainkat az egész hétre vonatkozóan. 

Mi két szervezett programra fizettünk be:

1. Hajókirándulás Spinalongára, a leprások szigetére

2. Krétai est.

Kinéztük még a listáról az Aquaparkot, de szervezett kirándulás ide nem indult, és Márti próbált is lebeszélni róla, mondván, ha már eljöttünk ilyen messzire, akkor inkább a sok-sok történelmi és kulturális látnivalóra koncentráljunk. Igaza van persze, el is fogadtuk az érveit, de nem hagytuk magunkat eltéríteni :D (Bocsi Márti, ezúton is! ;) ), végül összehoztuk ezt is, saját szervezésben. Mindent a gyerekekért! 

A megbeszélés után, bár nem volt sok idő vacsoráig, lementünk a tengerparti strandra is. Elvégre nem telhet el úgy az első nap, hogy ne barátkozzunk össze a nagy vízzel!

Igazi fürdés végül csak Somának jutott, mert a nagy szél miatt akkorák voltak a hullámok, hogy mi, lányok örültünk, ha talpon tudtunk maradni a víz szélén.Soma viszont átküzdötte magát a tarajos ellenfélen, és úszott egy nagyot. Mi meg jókat visongva rohangáltunk a hullámok elől :D

Jó kis hét vár ránk, az tuti ;) !

Szólj hozzá

Kréta Aquapark Heraklion Spinalonga Krétai est