2017. sze 10.

Integetőverseny a zötyögős kisvonaton

írta: Czidlina Ildikó

2017.06.22. Csütörtök

Ez a nap volt az, amikor saját szervezésű programokat csináltunk. Tudod, tavaly megfogadtuk, hogy minden nyaralóhelyen ki kell próbálnunk a helyi közlekedést, és kell önálló programot is szervezni, hogy gyakoroljuk az idegen nyelven, idegen környezetben való boldogulást.

Napokig figyeltük, hogy Krétának ezen a részén körbejár egy kisvonat (tudod, amit mi itthon Dottonak hívunk), ami tökéletes módja a környék bejárásának. Megkerestük hát a felszállási pontot, és reggeli után elsétáltunk a nem túl messze lévő kikötőbe, az indulási helyre.

Közel 80 perc a kisvonat menetideje, ami alatt bejár hegyet-völgyet, tengerpartot. Útközben megnézhetsz mindent, ami ilyenkor érdekes lehet: a különböző tengerparti strandokat, kávézókat, tavernákat, a quad kölcsönzőket, supermarketeket, szebbnél szebb szállodákat, privát lakóházakat, a görög adózási szabályok miatt csak félig megépített házakat, és az ezek között árválkodó lepusztult, romos, szemetes területeket is.  No és persze közben vigyoroghatsz ezerrel a gyalogosokra, integetve, hahózva.

Na az integetésből mi missziót csináltunk ezen az úton. Előző napokban mindig azt láttuk, hogy a vonatozó nyaralók mosolytalan arccal, szigorúan előre nézve ülnek a kocsikban, sehol egy kis lazaság, egy kis vidámság. Mintha nem is nyaraláson lennének, hanem egy kötelező osztálykiránduláson, amit mindenki un és utál. Nem nagyon értettük.

Ezért mi eldöntöttük, hogy amíg vonatozunk, folyamatosan integetünk mindenkinek, vigyorgunk, hallózunk, és megpróbáljuk rávenni az embereket, hogy integessenek és mosolyogjanak vissza. Laura még azt is elkezdte számolni, hogy hány visszaintést kapunk a 80 perc alatt. Nem emlékszem már a pontos számra, de közel 100  volt, az biztos, úgyhogy elégedetten szálltunk le: Küldetés teljesítve! Igaz, a vonaton előttünk ülők nem biztos, hogy nagyon élvezték a nyüzsgésünket, mert előttünk is a már ismert örömtelen, szótlan turisták kucorogtak. EEEEMBEREK! Nyaralunk! Ha már ilyenkor sem tudunk lazulni, akkor megette a fene az egészet... De nem?

Mi mindenesetre jól szórakoztunk, és örültünk, hogy a kis zötyögővel bejártuk a környéket ;)

Ebéd utánra buszozást terveztünk: kitaláltuk, hogy helyijárattal bebuszozunk Heraklionba, egy kicsit shoppingolni, és közlekedést tanulni. Nagyon ügyesen megtaláltuk a főúton lévő buszmegállót, és szerencsére itt nem kellett olyan sokat várnunk a buszra, mint tavaly Rodoszon. Azt tudtuk az idegenvezetőinktől, hogy Krétán nem kell előre megvenni a buszjegyet, és nem is a sofőrtől kell kérni. Minden buszon van kalauz, aki odajön, amikor leültél, és ad neked jegyet, sőt ha kéred, segít abban is, hogy hol szállj le. Praktikus!

Hogy miért pont Heraklionba mentünk? Mert a programszervező irodában láttunk egy olyan ajánlatot, hogy szervezetten bevisznek ide, és megnézhetünk egy autentikus helyi piacot. A képek és a leírás alapján tetszetősnek tűnt a hely, viszont elég drága volt szervezetten, ezért úgy gondoltuk, megcsináljuk ezt magunk, 2x3 db buszjegy áráért. Utólag nagyon örültünk, hogy ezt az olcsóbb variációt választottuk, mert őszintén szólva ez a piac csalódás volt.

Persze lehet, hogy ez nem a piac hibája, hanem túl sokat vártunk tőle, mert a prospektus alapján hasonló élményre számítottunk, mint tavaly Rodoszban. De az is lehet, hogy az ebéd utáni időpont miatt volt üresebb, hangulattalanabb, mint reméltük. És attól is kicsit keserű volt a szánk íze, hogy a katalógus OLCSÓ vásárlási lehetőséget ígért, ehhez képest kiderült, hogy Gouvesben, a parti supermarketekben a legtöbb termék olcsóbb, mint itt, a piacon...   Azért végigjártuk becsülettel, ha már ennyit buszoztunk és gyalogoltunk érte, vettünk 1-2 apróságot ajándékba (fűszereket, olívás natúr szappanokat), aztán visszakutyagoltunk a buszpályaudvarra, ahol elcsíptünk egy pont induló buszt vissza Gouvesbe.

Apró infó még a helyi buszozáshoz: Krétán, a főúton minden buszmegállónak száma van. Érdemes megjegyezni annak a megállónak a számát, ahonnan elindulsz és ahová vissza akarsz térni, mert így a legkönnyebb pontosítani a kalauznál, hogy hova kéred a jegyet. Mi ezt akkor nem tudtuk, és visszafelé Gouves központig kértünk jegyet, aztán kiderült, hogy a mi megállónk eggyel tovább van... Szerencsére a kalauz görögös lazasággal kezelte, hogy eggyel tovább utaztunk, mint ahová a jegyet vettük :D

Mivel a piacozós-buszozós kirándulásunk rövidebbre sikerült a tervezettnél, korán vacsoráztunk, és csaptunk még, terven felül egy kis esti tengerpartozást. Tudod: heverészel a napozóágyon, bambulod a nagy vizet, elérzékenyülsz a naplementétől, tapicskolod a vizes homokot. Tökéletesen nyálas, romantikus, nyaralós fíling.... ahogy illik. IMÁÁÁÁÁÁDOM! Éljen a nyaralás!

Szólj hozzá

piac kalauz integetés dotto Kréta Heraklion Gouves Krétai kisvonat autentikus piac