2017. sze 13.

Meghaltam, hogy önmagamra találjak

írta: Czidlina Ildikó
Meghaltam, hogy önmagamra találjak

Könyvajánló

Talán csodálkozol, hogy mit keres egy utazós blogon könyvajánló, főleg, ha nem utazási témában íródott.

Mégis írok róla, mert egyrészt biztos nem véletlenül került megint a kezembe, másrészt számomra ez a könyv is utazás: a belső utazás könyve. 

Az írónő súlyos rákbetegségének köszönhetően, a halálközeli élménye során jutott olyan felismeréshez, aminek segítségével a kómából visszatérve gyorsan és teljesen meggyógyult. 

A könyvben azt is hangsúlyozza, hogy nem kell súlyos betegnek lennünk ahhoz, hogy ezt a tudást megszerezzük. Elég felismerni, hogy az örökös megfelelni vágyás, a magunkat rossznak, alkalmatlannak minősítés, és az ebből fakadó szorongás rossz irányba vezet minket, és komoly, akár végzetes problémákhoz vezethet.

Nagyon örülök, hogy ismét elolvastam ezt a könyvet, és újra nagyító alá vettem az életemet. Bízom benne, hogy ismét hasznomra válik, és hiszem, hogy minden ismétlés segít a tudást gyakorlattá változtatni. ("A tudás nem azonos a bölcsességgel. Bölcsesség az, amikor már gyakorlod" ;) A békés harcos útja )

Nem akarok senkit rábeszélni erre a könyvre, de ha éppen olvasnivalót keresel, és szereted az ilyen jellegű "tananyagot", akkor jó szívvel ajánlom. 

Anita Moorjani: Meghaltam, hogy önmagamra találjak (Bionergetic Kiadó 2012) 

"A hagyománytisztelő hindu család gyermekeként Hongkongban nevelkedett fiatal hölgynek sok konfliktust okozott, hogy a saját útját járva is igyekezett minden külső elvárásnak megfelelni. Félelmei, szorongásai végül súlyos egészségügyi problémákhoz vezettek. A halál küszöbén állva rájött, hogy képes meggyógyítani önmagát, és hogy az univerzum olyan csodák helye, amelyeket korábban elképzelni sem bírt."

Közzéteszek néhány idézetet a könyvből, mert hiszem, hogy ezek a gondolatok önmagukban is elgondolkoztatóak:

"Korábban anélkül, hogy észrevettem volna, mindent azért tettem, hogy elkerüljem a fájdalmat és tetsszem másoknak. Megragadtam a csinálásban, követésben, keresésben és abban, hogy elérjek valamit... Az életemet a félelem vezérelte - a félelem attól, hogy visszatetszést keltek, kudarcot vallok... vagy hogy nem vagyok elég jó. A fejemben az a kép élt, hogy elégtelen vagyok.    A halálközeli élmény óta tudom: ... csak azért jöttem vissza, hogy legyek. Ezért aztán minden, amit teszek, szeretetből fakad. Már nem foglalkozom azzal, hogy megpróbáljak helyesen cselekedni, hogy szabályoknak vagy tanoknak megfeleljek. A szívemet követem, és tudom, hogy semmi rossz nem lehet abból, ha ezt teszem. Ironikus  módon ez sokkal jobban tetszik másoknak, mint bármi, amit a régi önmagam tett..."

"Azt vettem észre, hogy az emberek már nem képesek megtalálni az élet varázslatosságát. Nem osztották a környezet iránti csodálatomat és lelkesedésemet, mint ahogyan azt sem, hogy örülök pusztán annak, hogy élek. A hétköznapi  rutin rabjai voltak, és a soron közeli dolog járt az eszükben. A halálközeli élmény előtti életemben én is éppen ilyen voltam. Mindenki annyira a tevékenységei rabja lett, hogy képtelen volt csak úgy benne lenni a jelen pillanatban."

"Többé nem félek semmitől. Nem félek a betegségtől, az öregedéstől. a haláltól, a pénzveszteségtől vagy bármi mástól. Nincs igazán mitől félni, ha a halál már nem tölt el rettegéssel, hiszen mindig azt tartjuk a legrosszabb eshetőségnek. Ha a legrosszabbtól már nem rettegsz, mi más marad?"

"Tudom, hogy a pénz kedvéért már soha többé nem vállalok olyan munkát, amit nem élvezek. Annyira megváltoztak az igényeim a munkával és általában a dolgokkal kapcsolatban. Az életem és az itt töltött idő már sokkal értékesebb."

"Sokan nem hallják szívesen, hogy a halálunk után nem vár ítélkezés. Vigasztaló azt gondolni, hogy az embereket elszámoltatják majd a rossz cselekedeteikért. A büntetés, a bosszú, az ítélkezés és a kárhoztatás azonban "itteni" és nem "ottani" dolgok.  ...... Azt hiszem, aki másnak árt, csak a saját fájdalma, a korlátozottság és az elkülönülés érzése miatt teszi ezt.... Képzeld csak el, mennyire boldogtalanok lehetnek, ha képesek ilyen fájdalmat okozni valaki másnak...    A sorozatgyilkos ugyanúgy beteg, mint a rákos. Ha mostanában több a gyilkos, az csak azt jelenti, hogy a társadalmunk beteg." 

Folytathatnám hosszan a szemezgetést, rengeteg olyan mondat, olyan tanítás van a könyvben, amit érdemes kiemelni.  

Ha a fentiek alapján úgy érzed, érdemes megismerned Anita történetét, olvasd el, és aztán beszélgessünk róla ;) De ha már olvastad, akkor is örömmel fogadom a véleményedet, az érzéseidet vele kapcsolatban.

Írj ide a blog alá, kommentben vagy akár a Facebook oldalunkra

Szólj hozzá

könyv halálközeli élmény belső utazás Anita Moorjani Bioenergetic Kiadó