2017. okt 16.

Egyszer minden a helyére kerül

írta: Czidlina Ildikó
Egyszer minden a helyére kerül

Anna néni emlékére

Volt nekem egy nagyon kedves idős hölgy szomszédom,még Budapesten. Anna nénivel gyakran összetalálkoztunk, én a gyerekeket, ő a kiskutyáját sétáltatta a parkban, adott volt hát, hogy beszédbe elegyedjünk. Idővel a kapcsolat mélyebbé, többé vált  lakótelepi szomszédok egyszerű csevegésénél, ő sokat mesélt az életéről, a családjáról, én néha segítettem neki felcipelni ezt-azt, megkedveltük egymást. És mint általában a kedves idős hölgyek, Anna néni is folyton adni akart nekünk valami apróságot, hol csokit hozott a gyerekeknek, hol pedig könyvet nekem.

2009.karácsonyán  is átjött, és egy könyvvel kívánt kellemes ünnepeket. Mint minden tőle kapott könyv, ez is dedikálva volt, sosem mulasztott el beleírni a könyveibe 1-1 kedves gondolatot, ajánlást. Ez a könyv egy számomra ismeretlen szerző kicsit furcsa című regénye volt: Colette Rossant: Sárgabarackok a Níluson.  Úgy emlékszem, azért választotta Anna néni nekem ezt a könyvet, mert sokat beszélgettünk sütésről, főzésről, és ez a regény rengeteg egyiptomi különlegesség receptjét is leírja.

Bevallom, akkoriban nem nagyon fogott meg a téma, Egyiptom nem igazán volt része a gondolataimnak, meg hát két kisgyerek mellett olvasni sem volt túl sok időm, így a könyv felkerült a könyvespolcra, a többi elolvasásra váró mű közé. Időnként kezembe akadt, Anna néni kézírását látva jóleső emlékeket ébresztett bennem a régi beszélgetésekről, de nem akarta, hogy elolvassam :D

Aztán pár nappal ezelőtt Andi barátnőm "félrelépett", és kapott egy csinos gipszet bokától combig, gondoltam, viszek neki pár könyvet, hátha jól jön időkitöltésre, a kényszerű pihenőn. Ahogy válogattam a könyvek között, megint a kezembe került ez az egyiptomi vonatkozású történet is, és most rögtön jött a jelzés: Olvass el! Így hát ezt a könyvet nem kapta meg Andi, viszont én elkezdtem olvasni.

Nincsenek véletlenek, az tuti! Miért pont most került elő újra, amikor minden gondolatom Egyiptom körül forog?  Azért, hogy segítse a ráhangolódást. Most jött el az ideje, hogy részévé váljon a készülődésünknek. Köszönöm Anna néninek, hogy egykor megajándékozott vele, és Andinak, hogy a balesete miatt nekiálltam keresgélni a könyvtáramban!

Szólj hozzá

könyv Egyiptom Sárgabarackok a Níluson