2017. okt 26.

Kidobott pénz a bőröndfóliázás?

írta: Czidlina Ildikó
Kidobott pénz a bőröndfóliázás?

Ti be szoktátok fóliázni vagy fóliáztatni a repülőre feladott bőröndöket? Megéri? Tényleg védi a csomagot?

Bennem minden utazás előtt felmerül (én amolyan túlbiztosítós fajta vagyok, szeretem inkább megelőzni a lehetséges gubancokat :D ), hogy talán mégis be kéne fóliáztatni a bőröndöket. Aztán eddig mindig le is beszéltem magam: három bőrönd az 3x2500,- Ft Ferihegyen... 

Eddig még mindig sérülés nélkül kaptuk vissza a csomagokat, de annyi mindent lehet hallani, olvasni. Az ördög nem alszik. De valóban jelent bármiféle védelmet ez a szolgáltatás, akár a sérülésektől, akár a lopásoktól? Most, hogy elkezdtem kutakodni a témában, érdekes infókat találtam.

Pl. Ki fizeti a kárt, ha megsérül a befóliázott bőrönd?

Vagy fóliázzunk-e otthon, házi módszerrel? Láttam már ilyet, háááát nem tudom, nekem nagyon buher megoldásnak tűnt, amolyan sufni tuningnak... Kicsit fura látvány, amikor a sokszázezer Ft-os nyaralásra induló utas olcsó megoldásként háztartási folpack-kal tekeri be a pakkját. (De ami ennél is morbidabb: a nyáron láttunk széles barna ragasztószalaggal bepólyált pakkot is :D :D :D )

A müncheni reptér cikke szerint szükségtelen fóliázni, sőt nehezítheti a csomag kezelést, mert az ilyen koffer nem csúszik, nehezen kezelhető, nem jön le a csúszdán és ezzel akadályozza a többi csomag érkezését is.

Hardy Mihály, a Liszt Ferenc reptér kommunikációs igazgatója szerint nincs 100%-os biztonság, de szerinte a fóliázás védhet a lopások ellen, mert a reptéri szarkák nyilván nem állnak neki kicsomagolni egy szorosan bebugyolált táskát.

Szóval akkor mi legyen? Fóliáztassunk vagy ne? Fóliázzunk vagy ne?

Ti hogy szoktátok?

Szólj hozzá

bőrönd Egyiptom Kréta Liszt Ferenc reptér bőrönd fóliázás