2017. okt 27.

Feltaláltam a multifunkciós kulcsjelölőt :D

írta: Czidlina Ildikó
Feltaláltam a multifunkciós kulcsjelölőt :D

Most már tuti biztos, hogy fordítva vagyok bekötve :D

Örültél már úgy 30,- Ft-os kulcsjelölőnek, mint kisgyerek a karácsonynak?

kulcsjelolo.jpg

Na jó, ennyire persze én sem vagyok flúgos :D Nem a kis műanyag bigyó okozott ekkora eufóriát, hanem az, hogy jött egy jó tipp, amit nagyon gyorsan, és nagyon olcsón meg is oldottam egy órán belül. Nem tudom, Te hogy vagy ezzel, én röpködni tudok az ilyen kis volumenű sikerélményektől is. Sok-sok órára fel tud tölteni az eredmény, a büszkeség, hogy milyen frappánsan megcsináltam valamit. (Biztos ezért (is) vagyunk Szerencsés Szamarak... ;) )

Tegnap a bőröndfóliázásos cikkhez keresgéltem infókat, és közben találtam egy számomra eddig ismeretlen, de hasznosnak tűnő ötletet, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy a repülőre feladott bőröndök célba is érjenek. 

A cikk szerint érdemes un. "Name tag" -et tenni minden feladott poggyászra. Ez nem más, mint egy matrica vagy a bőröndre rögzíthető névtábla.

borondjelolo.jpg

Ez persze nem volt újdonság nekem sem, csak én eddig mindig azt gondoltam, hogy erre nevet és címet írunk, hogy az elcsavargott bőrönd haza kerülhessen. Én eddig azért nem használtam ezt, mert úgy éreztem, nem túl jó ötlet kívül, mindenki számára látható módon hirdetni a lakcímünket, és üzenve a világnak, hogy éppen üres a kégli.

Viszont a cikk azt mondja, hogy erre a jelölő táblácskára csak a nevet, és járatszámot kell felírni, hogy ha bepakolásnál rossz géphez kerülne a csomag, azonnal látható legyen, hol a helye. Így a csomagirányítók talán könnyebben megtalálják, merre kell küldeniük a csavargót. (A bőrönd belsejébe én is beteszem a címeinket jól látható módon, de azt csak az és akkor látja, ha már ki kell bontani a pakkot a tulajdonos megkeresése miatt.)

Ebből a kis bilétából jött a következő ötlet: legyen ez a bőrönd cipzárjait összefogó valami . Két legyet egy csapásra. Te össze szoktad lakatolni a koffered cipzárjait? 

Tavaly mi vettünk erős(nek tűnő) számzáras lakatokat, azt hittük, ezek biztonságosan megfogják a cipzárjainkat. Plusz úgy gondoltuk, hogy ezek majd könnyebben felismerhetővé teszik a bőröndjeinket, és kisebb eséllyel vesszük le a szalagról mások csomagját.

lakat1.jpg

Az ötlet elméletben jó volt, a gyakorlatban viszont nagyon nem: a három lakatból kettő nem ért célba a bőröndökkel. Sosem fogjuk megtudni, hogy letörtek a dobálásnál, vagy levették őket, de tény, hogy két lakatot első körben elvesztettünk. (Szerencsére a bőröndökből nem hiányzott semmi!)

A bőröndpakolási trükkök cikkben mutattam egy videót, ahol azt láttuk, hogy színes szalagot kötött a lány a csomagja fülére, azért, hogy könnyebben felismerje a sajátját, amikor kijön a szalagon. Most ezt terveztük kipróbálni, azzal a továbbfejlesztéssel, hogy a szalaggal a cipzárjaink két fülét fogjuk átkötni, hogy ne csússzanak szét. Úgy vélem, hogy ezek a pici kis bőröndlakatok úgysem akadályozzák meg a kinyitást, tehát igazából azoknak is csak annyi a feladata, hogy ne engedje szétnyílni a cipzár húzóját.

szalag.jpg

Gondold el, milyen csini lesz a bőrönd, ha feldíszíted egy szép szalaggal...

Fillérekből megvan, könnyen levehető, ha elkoszolódik egy újabb kis darabbal pótolható, és a cipzárt is a helyén tartja. Plusz nem akad el semmiben, amíg a bőröndök járják az útjukat. (Olvastam, hogy sok gond van a bőröndökről fityegő, lógó kiegészítőkkel, a heveder zárak nagy csatjaival, mert ezek miatt összeakadhatnak a pakkok a szalagokon...)

 És most jön a lényeg: a fentiek kombinálásából született meg az ötlet, keresni egy olyan kicsi "name tag" táblát, amivel még a cipzár húzóját is össze lehet  fogni. Így jutott eszembe a kis írható kulcsjelölő tábla. A kis felületre pont ráfér a név és a járat száma, a papír benne mindig kicserélhető, újra írható, egy erősebb kulcskarika stabilan összetartja a cipzárat, és még egyedi is lesz, tehát megkönnyíti a saját bőröndünk felismerését, amikor vadásszuk a körbejáró futószalagon. Ja, és nem utolsó sorban tényleg fillérekből megvan: 30,- Ft volt darabja.

name_tag_002_1509080049.JPG

Most mondd meg őszintén: nem zseniális? Vagy tényleg csak én vagyok defektes???? :D :D :D

Mindegy! Nekem tetszik az ötlet, hamarosan ki is próbáljuk. Addig meg élvezem, hogy ez az apró sikerélmény derűssé tette a napomat ;)

Szólj hozzá

névtábla bőrönd Egyiptom bőröndpakolás bőrönd fóliázás kulcsjelölő name tag