2017. aug 01.

Friss tapasztalat útlevél igénylésről

írta: Czidlina Ildikó
Friss tapasztalat útlevél igénylésről

Talán emlékszel még, alig több mint egy hete írtam arról , hogy egy váratlan lehetőség miatt sürgősen útlevelet kellett volna csináltatnom.
Ma már ez nem lehetetlen, mert gyorsított eljárásban 3 napon belül, de akár 24 órán belül is lehet útlevelünk, ha megfizetjük a sürgősségi felárat.
Végül mi lebeszéltük magunkat erről a nagyon kapkodós utazásról, de azért beadtam az útlevél kérelmemet, hogy az okmány hiánya többé ne legyen akadály.
Normál eljárás keretében max. 20 napon belül kell elkészülnie egy útlevélnek, de nekem azt mondták a Kormányablaknál, hogy a tapasztalatok szerint 8-10 napon belül megérkezik.
És így is lett! Sőt! Hétfőn délelőtt adtam be a kérelmet, és pénteken este 6 órakor jött az sms, hogy az okmány elkészült, átvehetem a következő ügyfélfogadási időben. Vagyis 7 nap alatt már a kezemben volt ;)
FONTOS! Rutinos barátnőm javaslatára, nem kértem postázást, hogy ne keringjen a boríték napokig a Postánál. Sms értesítést kértem az elkészültéről, és inkább bementem érte a hivatalba. Sokkal gyorsabb és biztosabb! Jó szívvel ajánlom neked is!
Szóval ha van még legalább 2 heted az indulásig, nem érdemes közel 30.000 Ft-ért sürgősséget kérni. Jó eséllyel elkészülhet a te útleveled is egy hét alatt.
Még egy fontos infó gyerekeseknek: a hivatalos tarifa 6-18 év közötti gyerekeknek 2.500,- Ft/okmány, ami 5 évre szól. Viszont nekem azt mondta az ügyintéző hölgy, hogy amennyiben egy családban legalább 2 kiskorú gyermek van, és erről nyilatkozatot teszünk, akkor gyerekenként csak 1.250,- Ft az útlevél ára.
Erről én még soha sehol nem olvastam, de nagyon bízom benne, hogy a kérdésben jártas hivatalnok jobban tudja ezt, és valóban így van. Amúgy is terveztünk útleveleket csináltatni a srácoknak is, sosem lehet tudni, alapon, így aztán végképp nincs akadálya ;)
Ha valaki csináltatott mostanában kiskorú gyerekeknek útlevelet, kérem, erősítse meg ezt a hírt. Biztos rajtam kívül mások is örülnek neki! ;)

Szólj hozzá

útlevél útlevél igénylés útlevél kiállítása gyorsított eljárásban