2017. okt 15.

This is Egypt

írta: Czidlina Ildikó
This is Egypt

Egyiptom hív....

Úgy tűnik, minket is hív Egyiptom ;)

Az elmúlt hetekben sokat hezitáltam: menni vagy nem menni? Jó úti cél lehet-e Egyiptom, ha télből nyárba szeretnék menni, de nincs rá túl sok pénzem. (tehát pl. Bali vagy a Maldív szigetek szóba sem jöhetnek...)

Sok embert megkérdeztem, igyekeztem bőven információhoz jutni erről az európaiak számára kicsit misztikusnak tartott országról. És bevallom, nem sokat segített a döntésben az, amit hallottam és olvastam. Illetve azt tapasztaltam, hogy két határozott tábora van Egyiptomnak: aki NAGYON ajánlja, és aki NAGYON nem.

Nehéz eldönteni, hogy kit milyen szempontok vezettek a véleményéhez, de az biztos, hogy nincs középút. (Én legalább is nem találkoztam vele...) Na és akkor most kinek higgyen a gyanútlan és tapasztalatlan utazó?

Az tény, hogy engem nagyon vonz az ókori Egyiptom kulturális öröksége, a piramisokat övező rejtély, a sivatag végtelensége, és az a borzongató bizonytalanság, amit az arab kultúra jelent nekünk. Mégis az elmúlt hetekben én is hullámvasutaztam rendesen: egyszer azt éreztem, hogy menjünk, most rögtön, máskor meg teljesen elbizonytalanodva úgy gondoltam, hogy nem kell nekünk ennyi pénzt költeni erre. 

Aztán a rengeteg "urban legend" csüggesztő infója helyett inkább világjáró kollégám személyes véleménye és sok tapasztalata győzött. Ő épp most megy újra, immár hetedszer ugyanoda vissza - akkor csak nem lehet annyira gáz. De legalábbis nem annyira félelmetes, mint sokan mondják. Nem is beszélve nyár idegenvezetőnk, Niki véleményéről, aki 8 évig élt és dolgozott Egyiptomban, és nem úgy mesélt róla, mint egy olyan országról, amit jobb elkerülni. Akkor miért ne mennénk?

Jó, lehet, hogy Egyiptomban megszegjük azt a fogadalmunkat, hogy mindenhol kell önállóan közlekedni, és helyi segítség nélkül kipróbálni dolgokat. Hiszek a tapasztalt utazóknak, hogy Egyiptomban vezetés nélkül nem tanácsos kóborolni, és pár szabályra fokozottan kell figyelni, de ennyi. Miért fosztanánk meg magunkat egy ilyen varázslatos élménytől, csak azért, mert az utazók egy részének nem jött be? Nézd csak meg a fenti rövid videót! Maga a csoda...

Szóval Egyiptom minket is hív. Ez most már biztos.

 

Szólj hozzá

sivatag piramisok Egyiptom arab kultúra