2018. jan 31.

Mikor van jókor?

írta: Czidlina Ildikó
Mikor van jókor?

avagy van-e tökéletes időpont?

Szerinted van tökéletes időpont? Jó az, hogy mindig mindent megpróbálunk a legjobbkor tenni? Kell egyáltalán azon agyalni folyton, hogy minden a legjobb legyen és legjobbkor legyen?

Pl. egy utazás esetén van legjobb időpont?

Mi pl. most indulnánk Egyiptomba. Illetve az eredeti terv szerint most indultunk volna. Az volt az első ötlet, hogy február elején menjünk, és Soma szülinapját ünnepeljük kint. Meg úgy gondoltuk, hogy január végére az embernek pont elege lesz az itthoni télből, sötétségből, jól fog esni egy hétre naposabb vidékre költözni.

De közben Egyiptomot jól ismerő barátaink mind azt mondták, hogy ha biztosra akarunk menni, és strandolós, meleg időt kifogni, akkor érdemesebb november végéig menni, vagy aztán már csak április közepétől. Mivel április akkor még túl távolinak tűnt, hirtelen elhatározással kerestünk magunknak egy jó kis novemberi utat.  Vagyis, most, amikor igazából indulnunk kéne, már halványodó emlék csak az egész afrikai kirándulás.

Azt persze nem tudhatjuk, milyen lenne ez a pihenés, ha csak most mennénk, de azt tudjuk, milyen volt november végén. Vajon jól döntöttünk, amikor megváltoztattuk az időpontot?

Annyiban biztos jó döntés volt, hogy amikor mi napoztunk, fürödtünk, és egy szál strandruciban flangáltunk november végén, akkor itthon elég kellemetlen hideg, ködös, szeles, olyan igazi szutyok idő volt. Most pedig nyoma nincs a kellemetlen, elviselhetetlen télnek, amiből menekülni akartunk...

A másik, ami miatt felmerült bennem a jó időpont dilemmája, éppen a blog írás.

Az egyiptomi út előtt úgy gondoltam, hogy amint hazaérünk, elkezdem megírni a kalandokat, hátha friss élményekkel a tarsolyunkban színesebb mesék születhetnek. De aztán valahogy nem akaródzott elkezdeni az írást, nem is tudom pontosan, miért.  A legfőbb ok talán az volt, hogy nagyon vegyes érzésekkel jöttünk haza, sok minden kavargott bennünk, és ezért jobbnak tűnt, ha hagyom egy kicsit ülepedni az élményeket, hogy helyükre kerüljenek a pozitív és a negatív dolgok is.

Így aztán hátradőltem, hogy kivárjam az "ülepedést" :D , amiből persze az lett, hogy jól belemerültem a feladat elengedésébe. Kiválogattam, és összerendeztem a rengeteg fényképet, videót, de a betűk csak nem akartak előbújni. 

Közben mi beszéltünk róla sokat: volt családi élménybeszámoló, fénykép mutogatással, hibiszkusz teával, egyiptomi nasival,  meséltem róla az én utazási tanácsadómnak, Gyurinak, meg a kolléganőmnek, Tündének, kérdezgettek róla ismerősök. Hetekig téma volt Egyiptom, figyeltem a reakciókat, figyeltem a saját érzéseimet mesélés közben, és vártam azt a pici lökést, amitől felszínre tör a grafomán énem...

De ez a lökés nem jött, (egészen mostanáig), így hát hiába noszogattak az ismerősök, hogy hol az egyiptomi mese, nem írtam. Mert nem volt "jókor".  Vajon jól döntöttem, hogy vártam mostanáig az írással, vagy ragaszkodnom kellett volna az eredeti tervhez, és még melegében elmesélni mindent?

A kérdés ugyanaz, mint a cikk elején: Van-e tökéletes időpont bármire?

Illetve, hogy kell-e mindent fegyelmezetten megvalósítanunk, amit és amikor elterveztünk, vagy néha bátran sodródhatunk az árral, és belső megérzéseinkre hallgatva kivárhatunk egy kedvezőbb, jobbnak tűnő időpontot?

 

 

 

 

Szólj hozzá

blog Egyiptom tökéletes időpont