2018. aug 09.

Tetoválás vagy henna?

írta: Czidlina Ildikó
Tetoválás vagy henna?

Meséltem nektek, hogy tavasszal, hosszas hezitálás, rákészülés és megfontolás után elkészült életem első tetoválása.

Szuper volt az élmény, büszke voltam magamra, hogy ilyen bátor voltam (látod a képen: hatalmas felületet varrattam tele :D :D :D , kellett hozzá a bátorság...), és ahogy rutinos tetkósok mondták, valóban szinte azonnal elkezdett foglalkoztatni a gondolat, hogy mi legyen a következő minta.

Fura ez, de tényleg megfertőzi az embert a tetováltatás. Hogy miért, azt nem tudom, de az első után kialakul egy furcsa vonzalom. Pedig kicsit (néha biztos nagyon) fáj, szurkálják az embert, szintetikus festék kerül a bőrszövetbe, utána ápolgatni kell, esetenként begyulladhat tőle a bőr... Ráadásul végleges: amit felrakattál, az örökre veled marad.  Viszont szép. Vagyis szép lehet, ha profi szakember csinálja, ha jól választott a minta és a hely. Kicsit ellentmondásos a dolog. De a függőség, az függőség, nincs mese.

Én is keresgettem a következő díszemet, de csak nem akart rám köszönni. Teltek a hetek, és közben valahogy lecsendesedett az első nagy felindulás is. 

Majd keresgélés közben egyszer csak szembejött velem a hennázás. És akkor szinte azonnal éreztem, hogy ez lesz az én utam.Valahogy jobban illik a lelkemhez ez a szolidabb lehetőség. Nekem szimpatikusabb, hogy ez bőrbarát, növényi alapú festék, hogy fájdalommentes a felvitel, és a minta is csak átmeneti 1-3 hétig marad fent, vagyis ha közben rájössz, hogy nem jó mintát választottál, akkor sincs vész. Rájöttem, hogy nekem jobban bejön a szabadsága, a szelídebb volta... 

És milyen az élet? Azonnal úgy rendezte a lapokat, hogy kitérni se tudjak a henna elől.

Egy helybéli ismerősömről kiderült, hogy hennázik. Majd elém dobott a net egy indiai szimbólumot, aminek az üzenetére épp nagy szükségem volt. Így hát megkérdeztem a Krisztit, megfestené-e rám ezt a mintát. 

Hihetetlen jó élmény volt a nála töltött délelőtt. Volt valami megnyugtató, kényeztető abban, ahogy felkerült rám a motívum, jót beszélgettünk közben. Mire hazaértünk a frissen festett mintáinkkal (Laura is velem volt, ő is kapott egy szép virágfüzért a kezére), már tudtuk, hogy ezt mi meg akarjuk tanulni.

És így is lett. De ez talán majd egy következő mese lesz.

Annyi biztos, hogy nálam, bennem győzött a henna. Azóta is imádom a két tetoválásomat, egyáltalán nem bántam meg, de most már nem gondolkodom azon, hogy varrassak újat. (Persze lehet, hogy ennek is eljön még az ideje, ezt nem tudhatom...) 

Imádom a hennafestésnek azt a szabadságát, hogy nem végleges, nem kell azon aggódnom, hogy mi lesz, ha időközben kiszeretek egy-egy motívumból. És nem történhet meg, hogy egyszer csak elfogy a szabad felület, és nincs hová alkotni :D Amikor lekopik, jöhet az új ötlet, az új minta. Folyton alkothatok valamit.

Ez nekem nagyon bejön, ezért én most a hennára voksolok.

És Te? Mit gondolsz a henna kontra tetoválás kérdésről? Van tetkód? Volt már hennafestésed? Mesélj lécci!

Ha megfogott a henna ötlete, hangulata, sok-sok gyönyörű mintával, érdekes infókkal várlak a Varázslatos henna oldalon, egy kis léleksimogató kalandozásra

Szólj hozzá

tetoválás tetkó henna hennafestés varázslatos henna