2017. sze 08.

Cofidis, Cetelem és a hitelkártyák

írta: Czidlina Ildikó
Cofidis, Cetelem és a hitelkártyák

gyorshitelek csapdái... Amire nem is gondolunk

Korábban bevallottam nektek, hogy életünk első nyaralását, 2016-ban hitelből fedeztük, és a mai napig úgy gondolom, jól tettük. Igaz, hogy a 3 évre vállalt törlesztés miatt így csak látszólag volt olcsó a nyaralás, hiszen a teljes visszafizetendő összeg 700.000,- Ft fölött lesz.

Vagyis ennyi lett volna, ha....

.... ha nem fordult volna a történet megint egy "czidlinásat", és Szerencsés Szamarakhoz méltóan nem cseréltem volna le a tavaly felvett Ce...m hitelt egy sokkal kedvezőbbre. 

Hogy ez hogy sikerült? Hát úgy, hogy megint minden úgy alakult, ahogy az nekem a legjobb ;) . A "véletlen" elém dobott egy hirdetést, kedvező hitelkiváltási lehetőségről. Ráadásul pont a saját számlavezető bankom ajánlatában. Szerinted mennyit vártam a hirdetés észrevételétől az igénylésig???? Úgy van: SEMMIT!!!

Azonnal kértem egy online kalkulációt, majd egy telefonos előminősítést is, ami pozitív eredménnyel zárult, így pár nappal később már a bankban ültem a tényleges igénylést intézendő. Éééés, már másnap délelőtt megvolt a végső határozat, hogy megkapom ezt a kölcsönt, amiből először kifizetem a tavalyi drága kölcsönt, a maradék összeg pedig elég lesz egy következő nyaralásra. A törlesztője pedig pont annyi, mint a Ce...m hitelé volt. :)

Az egész akcióval ismét kaptam egy megerősítést arra, hogy ha valamivel jó úton vagyok, akkor minden nagyon frappánsan összejön, mint most, ezzel a hitelkiváltással. HÁLA ÉRTE!

De amiért ez a cikk igazából született az az, hogy megosszam veled ennek a hitelfelvételnek egy nagyon komoly TANULSÁGÁT.

Arról nem akarok írni, hogy a címben jelzett bankok kölcsönei bár viszonylag egyszerűen elérhetőek, meglehetősen drágák. Szorult helyzetben (mint.pl. egy sürgősen és halaszthatatlanul megvalósítandó tengerparti nyaralás :D :D :D ) persze jól jöhetnek, de van egy nagy hátrányuk, ami nekem sem fordult meg a fejemben.

Azt tudom, tudjuk, hogy minden hitel felkerül a KHR listára, amit minden bank lát és megnéz, amikor a hitelképességünket vizsgálja. Ez OK.

De azt tudtad, hogy ezek a szerződések nem szűnnek meg automatikusan a pénz visszafizetésével? És a KHR listáról sem tűnnek el azonnal, a végtörlesztéskor!

Bizony, bizony! Ez 1000%, hogy így van, elsőkézből tudom.

Tavaly a két C betűs bank össze-vissza mondott igent és nemet a kölcsönökre, majd a vége az lett, hogy szinte egyidőben mindketten folyósították a kért összeget. Természetesen nem akartam két kölcsönt felhasználni, és főleg együtt törleszteni, ezért a Co...s pénzét gyorsan visszafizettem, és kaptam egy végelszámolást és egy 0-ás igazolást.

Én naív azt gondoltam, hogy ezzel a velük való kapcsolatom meg is szűnt. DE NEEEEEEM! A végtörlesztés nem jelenti a szerződés automatikus megszüntetését, csak azt, hogy pillanatnyilag nem tartozom nekik. És a KHR listámon is ott vigyorgott továbbra is ez a bank is. Igaz, 0 Ft tőketartozást mutatott aktuálisan, de a teljes igényelt hitelösszeg (mint bármikor elérhető és felhasználható kölcsön) rontotta a hitelképességemet. Többször írtam nekik emailt, kérve a szerződésem megszüntetését és a KHR listáról való törlését, de nem történt semmi, végül tértivevényes levélben kellett elküldenem a kérelmet. 

És még egy, amire szintén nem gondoltam eddig: a HITELKÁRTYÁK léte, amik miatt szintén könnyen kaphat bárki negatív bírálatot egy hiteligénylésnél.

Neked van HITELKÁRTYÁD vagy VÁSÁRLÓKÁRTYÁD? És ha van, akkor tudod, hogy annak a keretösszege is rajta van a bár listádon? Akkor is, ha sosem használod pl. a vásárlókártyát!

Nekem mostanáig volt egy Tesco vásárlókártyám, amire azért hagytam rábeszélni magam 2 éve, mert akkor egy akció miatt jóváírtak hozzá 10.000 clubcard pontot. Talán 2 alkalommal használtam összesen ezt a kártyát vásárláshoz, és nagyon gyorsan vissza is töltöttem rá az elhasznált összeget. Nem használtam, de megtartottam, arra gondolva, hogy bármilyen "vészhelyzet"  esetén van mihez nyúlni. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a 340 ezres keretösszeg is vastagon rontja a hitelminősítésemet... :(  Vagyis csak rontotta, mert most azonnal megszüntettem ezt is, amikor kiderült mindez.

Szóval csak javasolni tudom, gondold át, nézd át az ilyen jellegű hiteleidet, hitelkereteidet, nehogy Te is hiteligényléskor szembesülj vele, hogy sok-sok fekete pont van a KHR listádon.

 

Szólj hozzá

hitelkártya hitelkeret bar lista Cofidis KHR Cetelem KHR lista