2017. sze 11.

Vigyük az egész fürdőszobát, vagy elég egy minimális pipere készlet?

írta: Czidlina Ildikó
Vigyük az egész fürdőszobát, vagy elég egy minimális pipere készlet?

Mi kerüljön a bőröndbe utazáskor?

kozmetikumok_scrop.jpg

Azt hiszem, a nesszeszer tartalmát illetően háromféle utazó létezik:

  1. A maximalista, aki legszívesebben az egész fürdőszobát magával vinné, hogy véletlenül se hiányozzon semmi
  2. A minimalista, aki akár minden kedvence nélkül is útnak indul, és bízik benne, hogy a szállodában úgyis lesz mini tusfürdő és fogkrém
  3. A kettő között lavírozó praktikus fajta, aki nem bízza magát a véletlenre, de képes lemondani a fürdőszoba szekrény teljes tartalmáról

Mi a harmadik csoportba tartozunk: szeretem az alapvető pipere holmijainkat becsomagolni, de igyekszem mindenből csak a legminimálisabb mennyiséget pakolni.

Tavaly még úgy oldottam ezt meg, hogy lehetőleg már félig üres flakonokat, tubusokat csomagoltam, ami súly szempontjából OK is, de aztán rájöttem, hogy pl egy 500 ml-s tusfürdős flakon akkor is nagy helyet foglal, ha csak félig van folyadékkal. Ezért átváltottam kis flakonokra. Erre két jó opció is van:

  1.  Megveszed a kedvenc tisztálkodó szereidet kis kiszerelésben. Én legtöbbször DM márkás termékeket használok, mert olcsók, és mégis elfogadható minőségűek. Ezeknek egy jó része kapható már kis kiszerelésben is.dm_mini_termekek.jpg
  2. Veszel néhány kis űrtartalmú üres flakont, amikbe kedved szerinti dolgokat tölthetsz. Itthon is lehet már kapni ilyeneket, de az eBay is bőséges választékot kínál belőle . Bevallom, én ez utóbbit jobban kedvelem, mert olcsóbban jövök ki, mint a fajlagosan drágább gyári kis kiszereléssel ;)kis_flakonok.JPG

 

Ha szeretnél még néhány praktikus pakolási trükköt, nézd meg pl. ezt a videót.

De térjünk vissza a saját utazós piperéinkhez.

Nyaraláskor, főleg vízparti, strandolós programoknál talán a legfontosabb kellék a naptej. Akár barna bőrű vagy, akár fehér, ez ma már nélkülözhetetlen. Igaz, megoszlik a szakemberek véleménye a bőrvédelemről, és a naptejek használatáról, de azt senki sem vitatja, hogy szükségesek. Csak válogatni kell, és okosan kell napozni.

Hogy melyik a jó naptej? Azt hiszem, ez is elég egyéni, mert mindannyiunk bőre más, ezért nem lehet általános szabályt kimondani. Bár évről évre olvashatunk naptej összehasonlító teszteket, bevallom, én ebben is inkább a saját tapasztalatomra hagyatkozom. Szívesen használok, használnék teljesen adalékmentes bio termékeket, de sajna ezek csak ritkán férnek bele a szűk költségvetésbe, így ebben is középmegoldást kerestem. 

Arra az évi néhány alkalomra nekünk tökéletesen bevált a DM 50 faktoros napteje, ami egyébként több teszten is az élvonalban vagy legalább a középmezőnyben végzett ;) És mivel sajnos nincs módunk a nyár nagyobb részét víz mellett tölteni, egy flakon akár 2 nyarat is kiszolgál hármunknak. (A 3 éves szavatossági ideje miatt bátran elteheted a maradékot a következő nyaralásig...)

dm50_naptej.jpg

Van még egy kedvenc helytakarékos megoldásom ebben a témában: a fogkefe fejét védő kupak. Régebben mindig hagyományos műanyag tokokat használtunk, de rájöttem, hogy 3 embernél 3 hosszú tartó már jelentős helyet foglal. Ezzel szemben nagyon praktikus, és a célnak tökéletesen megfelel a csupán a fogkefe fejére rápattintható védőtok:

fegkefefej.jpg

 

Ejtsünk még szót a zuhanysapkáról. Igaz, azt gondolom, hogy pl. egy tengerparti nyaralásnál csak ritkán féltjük a frizuránkat a zuhanyzástól, hiszen a strandolás úgyis megteszi a maga hatását, mégis hasznos darab lehet - a csomagoláskor. 

Gondolom, hozzánk hasonlóan a legtöbben nejlon zacskókba, szatyrokba csomagoltuk be a cipőinket. Ez se rossz megoldás, de én tanultam egy jobbat: minden cipőre 1-1 vékony zuhanysapkát kell húzni. Csupán filléres költség, (drogériákban vagy szintén az eBay-en sok darabos kiszerelésben, olcsón kapható), a célnak tökéletesen megfelel,és nem kell gyűrögetni a bőröndben a kisebb-nagyobb szatyrokat.

zuhanysapka.JPG

 

Főleg vízparti nyaraláskor érdemes gondolni a szúnyogok elleni védekezésre is. Sajnos engem nagyon szeretnek a kis vérszívók, ezért nálunk ez alap tartozék a bőröndben. Viszont ebben a kérdésben nagyon szigorú vagyok: nem vagyok hajlandó káros vegyi anyagoktól hemzsegő "csodákat" magunkra fújni. Különösen azóta nem, amióta pár éve, a legjobb szándékkal megvettem egy márkás, és meglehetősen drága pumpás szúnyogriasztót, amitől gyakorlatilag azonnal fuldokolni kezdtünk, a fiamnak pedig (nincs rá jobb kifejezés, bocsi!) taknya-nyála egybefolyt tőle. Pedig fennen hirdették, hogy a termék környezetbarát, mivel nincs benne hajtógáz. Hát igen, lehet, hogy környezetbarát, de emberbarátnak biztos nem mondható :(

Azóta megtaláltam a számunkra tökéletes megoldást. Úgy hívják: szúnyogriasztó karkötő. Ez gyakorlatilag nem más, mint egy természetes illóolajjal átitatott színes filc karkötő, ami felbontás után folyamatosan bocsátja ki magából az illóolajat, aminek a szagát a szúnyogok nem komálják. (Citromolaj vagy citronella olaj). Ha sok a szúnyog, tehető akár mindkét csuklóra plusz mindkét bokára egyszerre, felbontás után órákig hatékony, semmilyen káros adalékot nem tartalmaz. És még egy nagy előnye van: gyakorlatilag örök életű. Ha elpárolgott belőle az illóolaj, csak csepegtessünk rá újra friss olajat, és már működik is. Épp ezért én tavaly szintén eBayen vettem egy 10 db-os csomagot, pár száz forintért, amihez minden szezonban veszek 1-1 üveg citronella olajat, és hosszú időre megoldottuk a problémát.

szunyogriaszto_karkoto.png

 

Végül, de nem utolsó sorban, nekem minden táskában tartozék a nedves törlőkendő és/vagy kézfertőtlenítő folyadék. Nem vagyok streilitás mániás, de ha útra kelünk, akár csak belföldön, rövidebb buszozásokra, vonatozásokra is, mindig van ezekből nálam. Sosem lehet tudni...  Ezekből is kapható kisebb vagy nagyobb kiszerelésű, lehet válogatni a céltól függően.

babylove-olajos-torlokendo-ol-pflegetucher-300-300.png

 

Neked milyen bevált trükkjeid vannak utazós pipere cuccok témában? Szívesen olvasnék még további hasznos ötleteket!

Szólj hozzá

naptej tusfürdő bőrönd szúnyogriasztó flakonok pipere készlet utazáskor